9 Ağustos 2015 Pazar

Tavuk Köfte Tarifi





Köfteyi de tavuğu da sevmeyenimiz yoktur sanırım, o zaman ikisini birleştirip pratik ve lezzetli bir Tavuk Köfte yapacağım, Tavuk Köfteyi daha önceleri direk yağda kızartırken bu sefer önce fırına verip ardından kızartacağım, bu yöntemi yemekhanemizin ustasından öğrendim, bakalım sonuç nasıl olacak.




Tavuk göğüs yerine but kullanmak köftenin lezzetini arttıracaktır, ayrıca benim yaptığım gibi biraz kuyruk yağı eritip harcın içine koyarsanız lezzet patlaması yaşarsınız. Ben Tavuk köfteyi patates kızartması ve şalgam ile tamamladım; siz makarna, salata, kola, ayran vs. canınız ne çekiyorsa onunla beraber yiyebilirsiniz.

Tavuk Köfte Tarifi:

Malzemeler:

  • 500 gram Tavuk göğüs eti
  • 1 adet soğan
  • 1 adet sarımsak
  • 2 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 adet kırmızı biber
  • 8-10 dal maydanoz
  • 1 yemek kaşığı zeytin yağı(ben bir miktar kuyruk yağı eritip koydum)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı kimyon
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • Kızartmak için sıvıyağ
Yapılışı:

  1. Soğan ve sarımsağı rendeleyip kırmızı biber ve maydanozu ince ince kıyıyoruz.
  2. Tavuk etini rondoda kıyma oluncaya kadar çekiyoruz.
  3. Bütün malzemeleri derince bir kapta karıştırıp yuvarlak köfteler yapıyoruz ve  köfteleri buzdolabında yarım saat kadar dinlendiriyoruz.
  4. Köfteleri önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 10 dakika tutuyoruz.
  5. Fırından çıkardığımız köfteleri yağda her iki tarafı kızarana kadar pişiriyoruz.
  6. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder